Қазақстан уран, мыс, титан, ферроқорытпа, сары фосфор, ұн, мақта майы, бидай, зығыр тұқымын жеткізу бойынша әлемдік көшбасшы болып табылады, - деп хабарлайды BNews.kz.
Барлығы әлемнің 113 еліне 800-ден астам өнім шығарылады.
Соңғы 5 жылда экспорттың сапалық құрылымы едәуір жақсарды, ал шет елге жеткізілетін өнімнің үштен бірі экономиканың шикізаттық емес секторына тиесілі.
2017 жылдың 9 айының қорытындысы бойынша өңделген тауарлар экспорты 22% -ға артып, 11,1 млрд. АҚШ долларын құрады. Ферроқорытпаларды, мұнай өнімдерін, мыс, металл бұйымдары, пропан мен бутан, мырыш жеткізілімдері ұлғайды. Экспортқа өңделген тауарлардың үлесі 32%-ға жетті, бұл 2012 жылмен салыстырғанда 7%-ға жоғары.
2017 жылғы 9 айдың қорытындысы бойынша сауда көлемі 26% артып, 55,4 млрд. АҚШ долларын құрады. Энергия бағасының өсуіне және металлургиялық өнімдерге байланысты экспорт 31 пайызға артып, 34,5 млрд. АҚШ долларына жетті.
Қазақстан алғаш рет электровоздарды, тепловоздарды Түркіменстан, Тәжікстан, Әзірбайжан, Қырғызстан, Украина елдеріне экспорттайды. Қазақстанда жиналған автокөліктер Тәжікстанға, Өзбекстанға, Қырғызстанға, Қытайға экспортталады. Жолаушылар вагондары, рельстер мен қазақстандық әскери-өнеркәсіп кешенінің өнімдерін экспортқа шығару бойынша жұмыстар жүргізуде. Отандық өндірістің трансформаторларын жеткізу көлемі 60% -ға өсті. Экспорт көлемі 21 млн. АҚШ долларын құрады. Жақында іске қосылған Орал трансформатор зауыты өз өнімдерінің 96% шетелге экспорттайды. Сондай-ақ, аккумуляторлардың 1,2 млн. данасы экспортқа шығып, шамамен 35 млн. АҚШ долларын құрады. Аккумуляторлар Таяу Шығыс, Кавказ және Белоруссия елдеріне де экспорттала бастады.
Отандық азық-түлік тауарлары шет елдерде үлкен сұранысқа ие, жалпы экспорттың көлемі 2 млрд. АҚШ долларынан асады. Ол шамамен 145 млн.тонна өнім. Атап айтқанда, Ауғанстан, БАӘ мен Иранға ет пен құс еті, Қытайға өсімдік майы мен бал жеткізіледі.
Фармацевтикалық нарықта жағымды үрдіс байқалады, ішкі тасымалдау көлемі 34% -ға артты. Негізгі сауда нарықтарынан басқа, фармацевтикалық және медициналық өнімдер Моңғолия мен Вьетнамға экспортталды. Металлургия және химия өнімдері АҚШ пен Еуропаға шығуда.
Ресей, Орталық Азия және Қытай өңделген қазақстандық өнімдердің негізгі нарығы болып қала береді.
Қазақстандық өнімді ілгерілету үшін, Ресеймен бірлесе 50-ден астам іс-шара өткізіліп, 100 млн. АҚШ долларына келісімшарт жасалды.
Сонымен қатар, жыл басынан бері Ресейде тек қазақстандық өнімдерді саудалайтын 20-ға жуық арнайы дүкендер ашылды. Ресейлік дүкендерде және супермаркеттерде қазақстандық азық-түлік өнімдерінің үлесі артып келеді. Отандық өндірістің уақтылы қызмет көрсетуі Ресей Федерациясында тұз нарығының 13%-ын иеленуге мүмкіндік берді.
Қытай нарығы бизнес тарапынан үлкен қызығушылық танытуда. Бүгінгі күні өңделген өнімдердің экспорт көлемі 2,5 млрд. АҚШ долларын құрады.
Жеке бизнес ретінде отандық компаниялардың азық-түлік өнімдері арқылы Бейжің, Шанхай, Гуанчжоу және Үрімшіде Қазақстанның сауда үйлері ашылды. Гонконгқа май мен құрғақ бие сүтін жеткізу басталды.
Сонымен қатар, Орталық Азия елдеріне қазақстандық өнімдерді 30% -ға жеткізу көлемінің ұлғаюы байқалады. Бұл елдерге экспорттың жалпы көлемі 1,5 млрд. АҚШ долларын құрайды. Қазақстан бұл елдердің импортында 8% үлеске ие бес ірі жеткізушілердің бірі болып табылады.
2016 жылы «Qazaq Organic Food», «KazMeat», «Halal Kazakhstan» (арнайы сапа белгісімен салалық желі бойынша біріктірілген тауар тобы) брендтері дүниеге келді.
Қазіргі уақытта зондтық брендтерді дамыту және ілгерілету үшін жол картасы әзірленіп, мүдделі билік өкілдерімен келіссөздер жүргізіліп жатыр.
Экспорттық қолдауды жетілдіру мақсатында Үкіметтің Ұлттық экспорттық стратегия бағдарламасы әзірленді. Негізгі назар мемлекеттік органдардың үйлестіруі мен өзара әрекеттесуі болады.
Фото: bnews.kz