Жеке табыс салығын есептеу тәртібінде не өзгерді
Азаматтық келісім-шарт жасасқан жеке тұлғалар мен қызметкерлер үшін (2018 және 2020 жылдарға дейінгі ретроспективті) міндетті зейнетақы төлемдері үшін аударымдарды және міндетті медициналық сақтандыруға жарналарды қолдану кезінде күшіне енген нормалар қате болып есептелмейді, деп хабарлайды zakon.kz.
Бұл нормалар заң шығару жұмысының кезеңінде қарастырылған және ҚР Ұлттық экономика министрлігі мен ҚР Парламентінің ресми сайттарында, Электрондық Үкімет порталында орналастырылған. Сол уақытта ұсынылған өзгерістер бизнес қауымдастығымен бірлесе талқыланды, деп хабарлайды ҚР ҚМ Мемлекеттік кірістер комитеті.
Олар сондай-ақ 2018 жылдың шілдесінен бастап МЗТ төлемі азаматтық-құқықтық келісімшарт негізінде жұмыс істейтін жеке тұлғаның міндеті болғанын және тек 2019 жылдан бастап мұндай төлем салық агентінің міндеті болып табылатындығын еске түсірді.
Тиісінше, егер 2018 жылдың екінші жартыжылдығында МЗТ жеке тұлға өз бетінше төлемеген болса, ЖТС-мен салық салынатын кірісті қайта есептеу талап етілмейді және 2018 жылға арналған ЖТС бойынша салық есептілігіне түзетулер енгізудің қажеті жоқ.
Осыны ескере отырып, салық агенттері салық есептілігін қайта есептеуге және өзгертуге жеткілікті уақыт бөлінген. Сонымен бірге, салық есептіліг нысанын 2021 жылдың наурызына дейін қайта есептеу және ұсыну қажеттілігі туралы таратылған ақпарат шындыққа сәйкес келмейтіні атап өтіледі.
Сонымен бірге, 2018 жылы міндетті зейнетақы төлемдерін өздігінен төлеген, ЖТС сомасын қайта есептеуге болатын МЗТ төлеушілерінің 0,1%-нан аз.
Бұл ретте салық агенті қосымша салық есептілігін ұсынуға құқылы. Бұл жағдайда төленген ЖТС сомасын қайтару туралы мәселе салық агентіне артық төленген салық сомасын қайтару туралы өтініш берген кезде қаралады.
Мәселен, мемлекеттік қызметтерді оңтайландыру мақсатында 2021 жылдан бастап салықтың артық төленген сомасын есепке жатқызу мен қайтару мерзімі он күннен бес жұмыс күніне дейін қысқартылды. Сондай артық төленген соманы алдағы төлемдер есебіне қалдыру мүмкіндігі қарастырылған.
Мемлекеттік кірістер комитеті ЖТС бойынша декларацияларды ұсыну тәуекелдерді басқару жүйесін бағалауға әсер етпейтіндігін ескертеді, өйткені ТБЖ қолдану критерийлері "ЖТС бойынша бірнеше рет өзгертуді енгізу" критерийін қамтымайды.
ТБЖ-ні бағалауға әсер ететін декларацияларды ұсынуға қатысты, "бұрын ұсынылған салық есептілігіне бірнеше рет енгізілген өзгерістер мен толықтырулар" критерийі құпия ақпарат болып табылмайды, бұл бизнес-қауымдастық үшін осы критерий сипаттамаларының ашықтығын және қол жетімділігін растайды.
Бұл критерий салық төлеуші жалпы сомасы 10 (он) миллион теңгеден асатын корпоративті табыс салығын және (немесе) қосымша құн салығын азайту үшін 5-тен астам қосымша декларация тапсырған жағдайда ғана қолданылады.
Сондай-ақ, ЖТС үшін қосымша салық есептілігін ұсыну бухгалтерлердің жауапкершіліктеріне әкеп соқтырмайды.