Кеңес білім беру саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелерінде (Білім Министрлігі жанындағы білім департаменттері) құрылатын, педагогтердің педагогикалық әдепті сақтау мәселелерін қарайтын алқалы орган болып табылады.
Кеңес өз қызметінде "Білім туралы", "Педагог мәртебесі туралы" заңдарды, ережелерді, өзге де нормативтік құқықтық актілерді, сондай-ақ объективтілік, әділдік және әдептілік қағидаттарын басшылыққа алады.
Кеңес азаматтар мен заңды тұлғалардың, оның ішінде педагогтердің педагогикалық этиканы сақтау мәселелері бойынша өтініштерін қарайды.
Кеңес құрамына:
- кем дегенде бір педагог-зерттеуші;
- кемінде бір педагог-шебер;
- "Үздік педагог" атағының кемінде бір иегері;
- еңбек сіңірген демалысқа шыққан кемінде бір педагог (келісім бойынша);
- білім басқармаларының (бөлімдерінің), біліктілікті арттыру ұйымдарының және өңірлік әдістемелік орталықтардың өкілдері;
- білім беру саласындағы қызметті жүзеге асыратын кәсіподақтардың өкілдері (келісім бойынша).
Келесі тұлғалар кеңестің құрамына кіре алмайды:
- сот әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп таныған;
- сот белгілі бір мерзім ішінде мемлекеттік лауазымдарды атқару құқығынан айырған;
- әкімшілік сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жасағаны үшін жаза қолданылған;
- бұрын сотталған немесе қылмыс жасағаны үшін қылмыстық жауаптылықтан босатылған;
- құқық қорғау органдарынан, арнаулы мемлекеттік органдар мен соттардан, әскери қызметтен теріс себептер бойынша жұмыста (қызметте) болмау негізінде адам қатарынан үш және одан да көп сағат бойы дәлелсіз себеппен жұмыстан шығарылған жағдайларды қоспағанда, жұмыстан шығарылған адамдар;
- департамент басшысын қоспағанда, департаменттің штаттық қызметкерлері;
- білім беру ұйымдарының қазіргі басшылары.
Кеңес тақ саннан тұрады, кем дегенде тоғыз адам болуы керек. Оның ішінде төраға кіреді, алайда хатшы кеңес мүшесі қатарына жатпайды.
Кеңес келесі негізгі міндеттерді орындайды:
- педагогикалық этика бұзушылықтарының мониторингі, профилактикалық шаралар мен алдын алу шаралары;
- педагогтердің жауапкершілігі туралы мәселені дұрыс қарау үшін қажетті және жеткілікті мән-жайларды жан-жақты, толық және объективті зерттеу;
- педагогикалық этиканы бұзуға ықпал ететін себептер мен жағдайларды қарау және олардың негізінде білім беру ұйымы мен білім бөлімінің басшысына ұсынымдар әзірлеу.
Кеңестің функциялары:
- өз отырыстарында педагогтерді, білім беру ұйымдарының басшыларын, сондай-ақ мүдделі тұлғаларды қаралатын мәселелер бойынша тыңдайды;
- алдында тұрған міндеттерді орындау үшін қажетті құжаттарды, материалдарды және ақпаратты мемлекеттік органдар мен білім беру ұйымдарынан сұратады;
- педагогтерден, білім беру ұйымдарының басшыларынан, сондай-ақ мүдделі тұлғалардан қаралатын мәселелер бойынша түсініктемелер талап етеді;
- білім басқармасының (бөлімінің) және білім беру ұйымының басшысына педагогикалық әдепті бұзушылықтардың алдын алу бойынша ұсынымдар енгізеді;
- білім басқармасының (бөлімінің) және білім беру ұйымының басшысының қарауына педагогикалық әдепті бұзғаны үшін жауапкершілік туралы ұсынымдар енгізеді;
- кеңестің ұсынымдарын тиісті түрде қарастырмаған мемлекеттік органдар мен білім беру ұйымдары лауазымды адамдарының жауапкершілігін қарау туралы ұсыныстармен құзыретті мемлекеттік органдарға немесе тиісті лауазымды адамдарға жүгінеді.
Кеңес отырысы оның мүшелерімен келісім бойынша онлайн немесе офлайн форматта өткізіледі.
Кеңес отырыстары:
- кеңес құрамының кемінде үштен екісі қатысқан кезде заңды болып саналады;
- оның жұмыс жоспарына сәйкес, бірақ кемінде үш айда бір рет, сондай-ақ өтініштердің (арыздардың, шағымдардың) және хаттардың келіп түсуіне қарай жүргізіледі;
- кеңес мәжілістерін өткізу кезінде оның мүшелерін өзге тұлғалармен алмастыруға жол берілмейді.
Педагогикалық этиканы сақтау туралы мәселені қарау кезінде мүдделері қозғалған мүдделі азамат:
- қарастырылып отырған мәселе бойынша барлық материалдармен танысады;
- өз құқықтары мен заңды мүдделерін заңға қайшы келмейтін барлық тәсілдермен жеке өзі немесе ҚР заңнамасында белгіленген тәртіппен өкіл арқылы қорғайды;
- Кеңестің шешімін жазбаша түрде алады.
Кеңес шешімді кеңеске қатысып отырған мүшелер санының көпшілік даусымен қабылдайды. Дауыстар тең болған кезде төрағалық етушінің дауысы шешуші болып табылады. Кеңес мүшелері жазбаша түрде жеке пікір білдіреді.
Кеңестің шешімі хаттама түрінде рәсімделеді, оған отырысқа қатысқан төраға, Кеңес мүшелері, сондай-ақ отырыстың хаттамасын жасаған хатшы қол қояды. Хаттамада қаралған әрбір мәселе бойынша кеңестің қабылданған шешімдері мен дауыс беру нәтижелері көрсетіледі. Хаттама істер номенклатурасына қосыла отырып, департаментте сақталады.
Кеңестің шешімдері ұсынымдық сипатта болады.
Педагогке немесе білім беру ұйымының басшысына қатысты мәселені қарау кезеңге тоқтатыла тұрады:
- уақытша еңбекке жарамсыздық;
- демалыста немесе іссапарда болу;
- мемлекеттік немесе қоғамдық міндеттерді орындау уақытына өзінің лауазымдық міндеттерін орындаудан босату;
- даярлықта, қайта даярлауда, біліктілікті арттыру курстарында және тағылымдамада болу;
- еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау жөніндегі талаптардың бұзылуына жол берген адамдарға қатысты еңбек қызметіне байланысты жазатайым оқиғаға тергеу жүргізу.
Мектеп директорлары мен педагогтерге қатысты олардың негізінде қабылданған шешімдер олардың жазбаша келісімімен ғана жарияланады.
Бұйрық 2024 жылдың 29 сәуірінен бастап қолданысқа енгізілді.