Space X банкроттықтың алдында тұр – Маск

Twitter/SpaceX
Өндірістік проблемаларға байланысты.

Space X негізін қалаушы Илон Маск өз қызметкерлеріне электронды хат жолдады, онда ол Raptor зымыран қозғалтқыштарын әзірлеудегі нашар прогреске байланысты банкроттық қаупі туралы хабарлады.

Бұл туралы 29 қарашада Space Explored жазды.

Американдық кәсіпкер 2022 жылы кем дегенде екі аптада бір рет Starship ғарыш кемесі ұшу жиілігіне жете алмаса, компания нақты банкроттық қаупіне ұшырауы мүмкін екенін айтты. Маск Алғыс айту күніне (25 қараша) демалысқа шығуды жоспарлағанын айтты, бірақ жағдайға байланысты ол қозғалтқышты өндіру желісінде жеке жұмыс істеуге шешім қабылдады, деп хабарлады CNBC.

Еске сала кетейік, Starship – Space X компаниясы Ай мен Марсқа ұшатын жүктер мен адамдарды ұшыру үшін әзірлеп жатқан жаңа буын зымыраны. Компания кеме прототиптерінің бірнеше қысқа сынақ ұшуларын аяқтады, бірақ орбиталық ұшыруға көшу үшін бір зымыранға 39 Raptor қозғалтқышы қажет болады, бұл қозғалтқыш өндірісін күрт арттыруды талап етеді.

Марсқа жүктері бар жұлдызды ұшыру алдын ала 2022 жылға жоспарланған. 2016 жылдың жазында Space X негізін қалаушы Илон Маск 2024 жылы Марсқа басқарылатын ғарыш аппаратын ұшыруға ниетті екенін мәлімдеді. 2020 жылдың маусымында Space X құрушысы Starship-ті компания үшін басымдық деп атады. 2021 жылдың 4 наурызында АҚШ-тың Техас штатында Starship прототипінің 10-шы нұсқасы сынақтан өтті.

Жоспарланғандай, құрылғы шамамен 10 км биіктікке көтеріліп, ауада жоспарлы маневрлерді орындады – қозғалтқышты өшіру, көлденең күйге бұру және тік күйге оралу және сәтті қонды. Бірнеше минуттан кейін, қонғаннан кейін, Жұлдызды кеме жарылып кетті. Мамыр айында Starship прототипі алғаш рет сәтті қонды.

Айтпақшы, қазіргі Илон Масктың және басқа жеке американдық ғарыштық компаниялардың, соның ішінде «Space X-тің» жетістіктері «Роскосмосты» қатты алаңдатып отыр. Масктың алғашқы зымырандары «Falcon 1» (2006 жылы ұшырылған) және үлкен «Falcon 9» (2010 жылы ұшырылған) мүмкіндігінше экономикалық тұрғыдан тиімділігі ескеріліп жасалған. Илонның мақсаты – бәсекелестердің зымырандарына қарағанда әлдеқайда арзан зымыран жасау болды. Содан кейін «Falcon Heavy» (2018 жылы) іске қосылды. Бұл зымыран өзіне ең жақын деген бәсекелестеріне қарағанда, жүкті орбитаға екі есе артық көлемде шығара алады және оның құны үш есе арзан болды.

Осыдан кейін, «Space X» «Super Heavy-Starship» жүйесін, одан да жетілдірілген нұсқасын жариялады. Ол жердегі қалалар арасында жылдам тасымалдауды және Ай мен Марста базалар салуды қамтамасыз етуге арналған еді. Сонымен қатар, «Space X» компаниясы «Dragon» ғарыш кемесін жасады. Ол жүктерді Халықаралық ғарыш станциясына (ХҒС) жеткізе алатын және бір мезетте жеті ғарышкерді алып ұша алатын болды.

Ресей Украинадан Қырым түбегін тартып алғанда, АҚШ Ресейге қарсы ауыр санкциялар һәм тыйымдар салды. Сол тұста Ресей үкімет басшысының орынбасары болған, беріде «Роскосмосты» басқарған Дмитрий Рогозин: «Біздің зымырандар болмаса, америкалықтар ғарышқа «батутпен» шығатын болады», деген еді. Бірақ арада бірнеше жыл өткенде Илон Маск ресейлік Рогозиннің айтқанын өзіне еселеп қайтарды.

Илон Маск өзінің «Space X» жобасымен ғарыш кемесін және американдық ғарышкерлерді 2019 жылы наурыз айында автоматты түрде ғарышқа ұшырды. Енді АҚШ-тың Ұлттық аэроғарыш агенттігі NASA Ресейге тәуелділіктен құтылды. Ресей осыған дейін әрбір ғарышкердің ұшуы үшін 80 миллион доллар сұраған. Ал Илон Маск бұл тәуелділіктен құтылудың жолын ойлап тапты және Масктің зымырандарын көп мәрте пайдалануға болады.

Жуырда «Space X» пен «Tesla» компаниясының басшысы Илон Маск әлемдегі ең бай адам атанды. Оның байлығы 185 миллиард долларға бағаланған. 2019 жылдың басында Маск әлемдегі ең бай адамдар тізімнің алғашқы 50-лігіне кірген. Оның дәулетінің күрт өсуі «Tesla» акцияларының өсуіне байланысты болды. Компания акцияларының бағасы тоғыз есеге көтерілді. Компанияның бағалы қағаздары бір акция үшін 799,6 долларға саудаланады, ал капиталдандыру 757,6 миллиард долларды құрады.

Бұл ақшаға «Ford», «General Motors», «BMW», «Volkswagen», «Fiat», «Chrysler» сияқты автокөлік компанияларын сатып алуға болады. Тіпті одан бөлек, «Ferrari» сатып алуға да ақша қалады екен.

Ақпарат көздеріне сенсек, Маск ақшаның көп бөлігін Марста база құру үшін жұмсайды деп жоспарлапты. Бұл шын мәнінде солай болса таң қалатын жайт емес. Осыған дейін, Маскті АҚШ ғарыштық бағдарламасының ауқымды болмауы қынжылтса, сол олқылықтың орнын толтыру үшін ол «Space X» компаниясын құрды. Маск әлемдегі ең арзан ғарыштық зымырандарды жасау үшін бизнес ашты және қазір оның компаниясы жердегі ғарыштық зымырандардың 60 пайызын ғарышқа шығарады екен.

Маск сондай-ақ, адамзаттың жанармай (мұнайдан) отынынан алшақтауын тездеткісі келетіні жасырын емес. Соған байланысты ол әлемдегі жетекші электромобиль өндіруші «Tesla» компаниясын құрды.

«Morgan Stanley» инвестициялық банкі өткенде (қазан айында) «Space X-ті» 100 миллион долларға бағалапты. Аталған компания ғарышқа ұшу нарығында ойын ережелерін өзгертті. Осылайша АҚШ-тың ғарыштық бағдарламасы жаңа серпін алды.

2020 жылы Масктің «Crew Dragon» ғарыш кемесі алты ғарышкерді Халықаралық ғарыш станциясына ұшырды. Бұл АҚШ-тағы «Шаттл» бағдарламасы аяқталған 2011 жылдан бергі алғашқы ірі бағдарлама болды.

Керімсал Жұбатқанов, Қазақ-Орыс халықаралық университетінің доценті, тарих ғылымдарының кандидаты

АҚШ
Абаев Дәурен
Мусин Бағдат
Болашақ

Оқи отырыңыз

Жаңалықтан zakon.kz сайтында хабардар болыңыз:

Танымал жаңалықтар

Аяз ата келіп тұр: Атырау ауруханасында кішкентай науқастарды ерекше құттықтады

Түркістандық оқушылар Президент шыршасына қатысты

Қазақстандағы уақыт белдеуін өзгерту: Үкімет кезекті мәлімдемесін жасады

Ақтаудағы ұшақ апаты: ТЖМ түсініктеме берді

Павлодарда мемлекетаралық іздеуде жүрген такси жүргізушісі ұсталды