Қазақстанда есірткі сатушыларға өмір бойына бас бостандығынан айыру жазасын енгізу ұсынылды

Неліктен қазір дәріханада рецептсіз прекурсор-іс жүзінде есірткі сатып алуға болады? Дмитрий Колода "Есірткі, психотроптық заттар мен олардың прекурсорларының заңсыз айналымына қарсы іс-қимылдың проблемалық мәселелері" заң жобасы аясындағы түзетулер жайлы айтты, деп хабарлайды Zakon.kz.

Қазақстан есірткі саудасы мен оларды өндіру ісіне қарсы күресті күшейтуге ниетті. Естеріңізге сала кетейік, ҚР Президенті жақында Ұлттық құрылтай барысында сөйлеген сөзінде (үшінші отырыс, 2024 жылғы 15 наурыз) қоғамның дамуына қауіп төндіретін бес негізгі әлеуметтік зұлымдықты атап өткен болатын. Олардың ішінде бірінші болып есірткіге тәуелділікті айтқан.

Мемлекет басшысы заңнаманы жетілдіре отырып, оларға қарсы күресті жандандыруды тапсырды.

Мәжіліске бұдан бұрын "ҚР кейбір заңнамалық актілеріне есірткі, психотроптық заттар мен олардың прекурсорларының заңсыз айналымына қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" заң жобасы әзірленді. Депутаттар оған өз новеллаларын қосты және құжат 2024 жылғы 2 мамырда жалпы отырыс барысында қарауға шығарылатын болады.

Zakon.kz басылымына түзетулер туралы толығырақ Мәжіліс депутаты, заң жобасы бойынша жұмыс тобының жетекшісі Дмитрий Колода айтты.

Неліктен Қазақстан "синтетика өндірісінің орталығына" айналды

Бірінші сұрақ - бұл бір-бірімен тығыз байланысты екі сұрақ. Бір жағынан, есірткі мен прекурсорлардың заңсыз айналымы үшін жауапкершілік түзетулермен күшейтіледі. Осылайша, ҚК-нің 301-бабына, егер дайындау, сақтау, тасымалдау және т.б. кезінде өткізу мақсаты болмаса да, 5 жылға дейін бас бостандығынан айыруды көздейтін өзгерістер енгізіледі. Мұның себебі неде? Шынында да, осы уақытқа дейін бұл саладағы қылмыстық істі үлкен қоғамдық қауіп-қатері жоқ қылмыстық теріс қылықтан ерекшелендіретін сату мақсатының болуы деген ұстанымды ұстанды.

Ағымдағы есірткі ахуалын талдау Қазақстанда синтетикалық есірткілерді жасырын өндіру желісін жолға қою жөніндегі қылмыстық қызметтің жанданғанын айғақтайды. Кәсіпкер есірткі сатушылар өнеркәсіптік масштабта "синтетика" өндірісі үшін "конструкторлар" – "жаргон" анықтамасы бар жабдықтар мен химиялық заттарды, прекурсорларды тасымалдаудың тұрақты схемаларының барын аңғартты.

Анықтама үшін: 2023 жылы Құқық қорғау органдары үш трансұлттық ұйымдасқан қылмыстық топты, ағымдағы жылы тағы бір ОПГ-ны таратты. 14 қатысушы қылмыстық жауапкершілікке тартылды, оның 13 – і шетелдіктер. Олардан шамамен 100 кг "синтетика", 85 тоннадан астам прекурсорлар, 13 реакторлар және 1 мыңнан астам зертханалық жабдықтар тәркіленді. Ағымдағы жылы 31 жасырын нарколаборатория таратылды. 10 тоннадан астам прекурсорлар тәркіленді. Осылайша, пайдалануға дайын тонна заттардың өндірісі тоқтатылды(бұл 3 миллион бір реттік доза және мыңдаған құтқарылған өмір). Бір тоннадан астам есірткі, оның ішінде 457 кг-нан астам синтетикалық есірткі тәркіленді.

Мұның бәрі есірткі қылмысына қарсы күресті прекурсорлар мен зертханалық жабдықтарды заңсыз жеткізудің жолын кесуден бастау керек екенін көрсетеді. Бұл ең тиімді шара. Бірақ қолданыстағы заңнамада олардың контрабандасы үшін ғана жауапкершілік белгіленген (ҚК 286-бабы). Ел ішінде прекурсорлардың заңсыз айналымы үшін жауапкершілік жоқ. Бұл неге әкелді?

"Қазақстан Орталық Азиядағы "синтетика" өндірісінің эпицентріне айналды. Осы мақсаттарға арналған прекурсорлар, басқа заттар мен жабдықтар біздің есірткі нарығын толтырды, ал құқық қорғау органдарының қолдары "байланған". Негізінде, олар есірткі сатушылардың есірткіні "қайнатуға" тікелей кірісуін күтуге мәжбүр. Әйтпесе, істің сот перспективасы болмайды".Дмитрий Колода

Ресми түрде бұл әрекеттер қылмыстық кодекстің 301-бабына сәйкес келеді, бірақ бұл жерде көрсетілген заттар мен заттарды сату міндетті белгі болып табылады. Алайда олардың нақты іске асырушылары елден тыс жерде. Соңғы бірнеше жылда осы бап бойынша бірде-бір қылмыстық іс қозғалған жоқ па?

"Сонымен қатар, бұл түзету тек прекурсорларды ғана қамтымайды. Оған күшті заттарды қосу ұсынылады. Олар жауапкершілігі бар улы заттармен бір қатарда".Дмитрий Колода

Сонымен, заңды тілмен айтқанда, Қылмыстық кодекстің 301-бабының диспозициясы қылмыс нысаны ретінде прекурсорлар мен күшті заттарды толықтырады, ал сату міндетті белгіден біліктілік белгісіне ауыстырылады. Бұл формада норма іске асқан, "жұмыс" болады.

Есірткіні медициналық емес қолдануды қылмыссыздандыру

Және бірінші екінші сұраққа байланысты. Жауапкершілікті жалпы қатаңдату кезінде қылмыстық заңнамадан ҚК – нің 296-бабының 1-бөлігі шығарылады, ол қоғамдық орындарда есірткі және психотроптық заттарды медициналық емес тұтынғаны үшін жазаны (бірақ өте қатал емес-қамауға алудың 20 тәулігіне дейін) көздейді. Мұны заңнаманы жеңілдету деп түсіндіруге болады. Енді бұл үшін әкімшілік жауапкершілік бола ма?

Заң жобасында "қоғамдық орындарда" белгісін қоспағанда, қоғамдық орындарда есірткі құралдарын медициналық емес тұтынуды және өткізу мақсатынсыз есірткі құралдарын заңсыз дайындауды, сақтауды қылмыссыздандыру көзделген.

"Бұл ретте отырыс барысында жұмыс тобы осы әрекеттерді әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодекске ауыстыруды көздейтін нормалардан бас тарту туралы бірауыздан шешім қабылдады".Дмитрий Колода

Неліктен дәріханада рецепсіз іс жүзіндегі есіркіні сатып алуға болады?

Бұдан басқа, қылмыстық кодекстің 303-бабына жауапты адамдардың, мысалы, медициналық мекемелерде есірткі, психотроптық және улы заттармен жұмыс істеу ережелерін бұзғаны үшін жауапкершілікті белгілейтін қосымша бар. Енді бұл тізімге прекурсорлар қосылды. Себептері қандай?

Иә, шынында да, ҚР ҚК-нің 303-бабына прекурсорлармен және күшті әсер ететін заттармен жұмыс істеу қағидаларын бұзғаны үшін қылмыстық жауаптылықты көздейтін түзетулер енгізу ұсынылады.

Бүгінде күшті әсер ететін заттардың айналымын бақылау "Халық денсаулығы туралы" ҚР Кодексіне сәйкес жүзеге асырылады. "Тропикамид", "азот оксиді", "сомнол", "прегабалин" және т.б. сияқты медициналық препараттар, әсіресе жасөспірімдер арасында теріс пайдаланылды. Бұл заттарды есірткіге тәуелді адамдар синтетикалық препараттардың әсерін күшейту үшін қолданады, нәтижесінде оларға медициналық емес сұраныс айтарлықтай өсті.

Сондықтан жоба сонымен қатар аталған дәрі-дәрмектерді қамтитын күшті заттардың заңсыз айналымы, олармен жұмыс істеу ережелерін бұзу, сондай-ақ оларды ұрлау үшін қылмыстық жауапкершілікті енгізуді ұсынады.

"Қатардағы" курьерлер мен есірткі барондары үшін жазаны шектеу

Мемлекет басшысы 2024 жылғы 15 наурызда Ұлттық құрылтайдың үшінші отырысында Есірткі заттарын өндіруге жауапкершілікті барынша арттыруды, оларды аса ауыр қылмыстарға теңестіруді тапсырды. Осыған байланысты депутаттар есірткіні заңсыз өндіруді өмір бойына бас бостандығынан айыруға дейін жазалауға әкеп соғатын есірткі қылмыстарының аса қауіпті түрлеріне теңестіру туралы түзетулерге бастамашылық жасады. Біз нақты қандай нормалар туралы айтып отырмыз?

Айта кетейік, Ұлттық құрылтайдың үшінші отырысында Мемлекет басшысы есірткі өткізуді ұйымдастырушыларға жазаны қатаңдату мәселесін және кепілгерлерге, оның ішінде жасөспірімдерге қылмыстық жазаның неғұрлым жұмсақ шараларын қолдану мүмкіндігін пысықтауды тапсырды.

Себебі, бүгінде есірткі курьерлері мен есірткі өндірушілер бірдей норма бойынша, негізінен ҚК-нің 297-бабының 3-бөлігі бойынша, мүлкі тәркіленіп, жаза мерзімі 10 жылдан 15 жылға дейін тартылады. Заң жобасында жауапкершіліктің аражігін ажыратуды көздейтін нормалар бар.

"Осылайша, депутаттар есірткінің заңсыз өндірісін есірткі қылмысының аса қауіпті түрлерімен теңестіруді ұсынады. Соған сәйкес есірткі өндірушілер үшін жаза өмір бойына бас бостандығынан айыруға дейін 15 жылдан 20 жылға дейін болады".Дмитрий Колода

Бұл түзетулер "қатардағы курьерлер" мен есірткі иелеріне жаза тағайындау кезінде сараланған тәсілді қамтамасыз етуге және ауырлық дәрежесі бойынша жауапкершілікті ажыратуға ықпал етеді.

Жасөспірімдер үшін жазаны жеңілдетуге келетін болсақ, қазіргі уақытта бұл мәселе уәкілетті мемлекеттік органда (ІІМ) қаралуда.

Медициналық көрсеткіштер бойынша ҚР-ға есірткі құралдарын әкелуге бола ма

"Есірткі, психотроптық заттар, олардың аналогтары мен прекурсорлары және олардың заңсыз айналымына және оларды теріс пайдалануға қарсы іс-қимыл шаралары туралы" ҚР Заңында норма өзгеруде (13-бап). Бұрын медициналық көрсеткіштер бойынша жеке қолдануға арналған есірткі құралдары мен психотроптық заттары бар дәрілік препараттарды ҚР-ға әкелу (және әкету) үшін қатаң белгіленген нысандағы растайтын құжат талап етілді. Нысанды Денсаулық сақтау министрлігі есірткі және психотроптық заттар айналымы саласындағы уәкілетті органның келісімі бойынша белгіледі. Енді форма ерікті болуы мүмкін, ең бастысы, анықтаманы ҚР-да немесе шетелде болсын, тиісті лицензиясы бар ұйым береді. Солай ма? Мұндай өзгерістер неге байланысты?

Шынында да, заң жобасында түзету ұсынылды, оның шеңберінде есірткі, психотроптық заттар мен прекурсорлар бар дәрілік препараттарды ҚР аумағына әкелу және ҚР аумағынан әкету медициналық көрсеткіштер бойынша жеке қолдану үшін қызметтің осы түрлеріне лицензиясы бар дәріхана және емдеу-алдын алу ұйымдары берген растайтын құжат болған кезде жүзеге асырылуы тиіс.

"Алайда, жұмыс тобының мүшелері бұл ұсынысты қолдамады және бұл түзету "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" кодексте лицензияның мұндай түрінің, сондай-ақ аталған ұйымдардың лицензия беру жөніндегі талаптарының болмауына байланысты заң жобасынан алынып тасталды".Дмитрий Колода

"Егін" неғұрлым үлкен болса, соғұрлым көп уақыт беріледі

Құрамында есірткі заттары бар, өсіруге тыйым салынған өсімдіктерді өсіру үшін қылмыстық жауапкершілікті күшейту ұсынылады, мысалы: қылмыстық топтың құрамында, аса ірі мөлшерде. Бұл ерекше "фермер" қарасорадан қандай "егін" жинауы керек, әсіресе үлкен мөлшерде мерзім алу үшін? Оған қандай жаза келеді?

Заңсыз айналымда табылған есірткі құралдарын, психотроптық заттарды, олардың аналогтары мен прекурсорларын шағын, ірі және аса ірі мөлшерге жатқызу туралы жиынтық кестеге сәйкес аса ірі мөлшерге 1 кг астам кептірілген немесе 5 кг кептірілмеген қарасора жатады (Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 3 шілдедегі № 470 қаулысымен бекітілген).

Қазіргі уақытта ҚК 300-бабы бойынша осы өсімдікті өсіргені үшін бас бостандығынан айыру мерзімі 3 жылдан 8 жылға дейін. Алайда, бұл жерде біз тек каннабистің үлкен мөлшері туралы айтып отырмыз-бұл 50 грамнан астам кептірілген және 200 грамм кептірілмеген өсімдік.

"Осылайша, оны өз тұтынуы үшін өсіретін адамдар және оны "өнеркәсіптік" ауқымда жасағандар бірдей мерзімге сотталады. Бұл дұрыс емес. Депутаттар ірі "есірткі егушілер" үшін 7 жылдан 10 жылға дейінгі мерзімге бас бостандығынан айыру жазасын белгілей отырып, олардың жауапкершілігін шектеуді ұсынды".Дмитрий Колода

Түзетулер Қылмыстық, Қылмыстық-процестік кодекстерге, "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" ҚР Кодексіне, сондай-ақ "есірткі құралдары, психотроптық заттар, олардың аналогтары мен прекурсорлары және олардың заңсыз айналымы мен теріс пайдаланылуына қарсы іс-қимыл шаралары туралы" және "құқық бұзушылықтардың алдын алу туралы"ҚР Заңдарына енгізіледі.

Қазақстан
Жаңалықтан zakon.kz сайтында хабардар болыңыз: