"Мүйізді" және экологиялық: Алматы троллейбусына-80 жыл
Алматы өлкетанушысы Владимир Проскуриннің айтуынша, республика үкіметінің алғашқы қалалық троллейбусты іске қосу туралы шешімі 1941 жылдың 12 маусымында қабылданған. Ярославль зауытының 52 Жергілікті он машинасын НКВД клуб-театрынан (Қазіргі – корей музыкалық театры) Дзержинский (Наурызбай батыр) көшесімен, одан әрі Калинин (Қабанбай батыр) және Ленин (Достық) көшелерімен бас арықтағы базарға (Абай алаңы) апарғысы келді. Алғашқы жүргізушілер Мәскеуге тағылымдамадан өтуге жіберілді.
Бірақ соғыс басталып, бейбіт жоспарлар бұзылды. Тек 1944 жылдың наурызында Гоголь көшесінің бойымен трамвай паркінен Горький атындағы мәдениет және демалыс саябағына (орталық демалыс саябағы) дейін троллейбус желісін салу мүмкін болды.
1940 жылдардағы Аюб-2 троллейбусы. Сурет: gruzovikpress
* Жаңа іс көптеген қисық сызықтарды тудырды. - деп жазады Проскурин. - Қала тұрғындары троллейбус олардың жұмысынан немесе үйінен өтуі керек деп өзімшілдік көрсетті. Желіні таңдауға қарсы наразылық хаттары "Қазправда" беттерінде қызу талқылау тақырыбы болды. Міне, пайымдаулардың бірі:
"Қазіргі уақытта Гоголь көшесінде троллейбус желісі салынып жатқанын байқауға болады. Бұл таң қалдырады. Шынында да, троллейбус қажет. Бірақ сұрақ туындайды, ол неге Гоголь көшесімен жүруі керек? Көшеде троллейбус желісін жүргізу-бұл ысырап етпеу үшін мүмкіндігінше тез түзетілуі керек қателік".Казахстанская правда, 1944 жыл
Алайда, қарсылықтарға қарамастан, Алматы троллейбусының салтанатты ашылуы 1944 жылы 1 мамырда өтті. Бір жылдан кейін қуанышты алматылықтар соғыстың аяқталуын атап өтті.
"Гоголь көшесінің бойындағы аялдамалар қала тұрғындарының майданнан оралған батырлармен кездесу орындарына айналды. Тікелей көпірде стихиялық би алаңдары пайда болды. Қалалық саябақта музыка билеп, таразы мен пандемия болды. Алматы троллейбусының іске қосылуы дәл Жеңіс күнін мерекелеуден есте қалғандықтан емес пе?".Владимир Проскурин
Троллейбус қозғалысының гүлденуі 1970 жылдардың аяғы мен 1980 жылдардың басында болды. 1982 жылы маршруттардың ұзындығы 211 шақырымды құрады. Троллейбустар барлық жаңа шағын аудандарға және әуежайға дейін жүрді. Барлығы 25 троллейбус маршруттары болды.
ЗиУ-682 троллейбусы, 1970 жж. Сурет: almaty.tramway
1990 жылдары троллейбус қызметі нашарлай бастады. Желілер жабылды, қосалқы бөлшектер, жүргізушілер жетіспеді. Екі троллейбус паркі біртіндеп жойылды.
Ренессанс ХХІ ғасырдың нөлдік жылдарының басында басталды. Алматыда "Қазақстан-Н" маркалы троллейбустар шығаратын жеке зауыт пайда болды, содан кейін Skoda-мен бірлескен кәсіпорын болды.
Skoda троллейбусы, 1997 ж. Сурет: almaty-trolleybus.narod
Бүгінде "Алматыэлектротранс" ЖШС 52 автобус бағыты мен 9 троллейбус бағытына, сондай – ақ "Алматы – 1" және "Алматы-2" Теміржол вокзалдарына қызмет көрсетеді. Желіде жүз 12 метрлік Yutong (ҚХР) төменгі қабатты троллейбустары жүреді.
Yutong Троллейбусы. Сурет: transphoto
Бұл жүргізушінің барлық әрекеттерін түсіретін бейнебақылау жүйесі, телефондарды зарядтауға арналған USB қосқыштары, кондиционері және тіпті борттық жазғышы бар заманауи машиналар.