Қытай кинонарығы қазақстандық киноиндустрия үшін үлкен мүмкіндік
Бүкіл әлемдік киноиндустрия үшін қытайлық кинонарық жыл сайын барған сайын тартымды мақсатқа айналуда. Пандемияға дейінгі жылдары ондағы көрермендердің саны 1,3 миллиардтан астам адамды құрады, ал Голливуд фильмдерінің бірқатар кассалары, мысалы, Варкрафт сияқты барлық басқа нарықтардағы төлемдерден асып түсті. Сондықтан Дисней тіпті COVID – 19 өршіп тұрғанына қарамастан, Қытай кейіпкері туралы "Мулан" фильмін шығарды. Бүгінгі таңда Қытай киноиндустриясы карантиндік шаралардан толықтай қалпына келді және қалпына келеді.
Мұндай жетістіктер отандық кинобизнес кураторларының назарынан тыс қалған жоқ. Бұған дейін өткен мәдениет және спорт министрі Арыстанбек Мұхамедиұлы China Film Group Corp Президентімен кездесуде қазақстандық кинематографты дамыту міндеттерінің бірі "халықаралық кинонарыққа шығу, оның ішінде бүкіл әлем бойынша үлкен қызығушылық тудыратын Қытай кинонарығына шығу" міндетін қойған болатын. Цзяо Хунфэнмен Арыстанбек Мұхамедиұлы: "Қытай аудиториясы 800 млннан астам көрерменді құрайды. Сондықтан сіздің кинонарыққа шығуыңыз қазақстандық кинематографтың алдына үлкен мүмкіншіліктер ашады".
"Қазақфильм" киностудиясы қытайлық Shineworks кинокомпаниясымен бірлесіп, 1941 жылдан 1943 жылға дейін Қазақстанда көрнекті қазақстандық композитор Бақытжан Байқадамовпен бірге жұмыс істеген әйгілі қытай композиторы Сянь (Си) Синхайдың тағдырына арналған "Композитор" көркем фильмін былтыр (2019-шы жылы) шығарды.
Бұл фильм Лос-Анджелестегі беделді Golden screen awards сыйлығының төрт марапатына ие болды, ал қазақстандық актриса Аружан Жазылбекова үздік әйел рөлі үшін сыйлыққа ие болды. Сондай-ақ, "Композитор" Қазақстан-Қытай фильмі "бірлескен өндірістің үздік фильмі", "Үздік ер адам рөлі" және "Үздік саундтрек" номинациялары бойынша марапаттарға ие болды. Яғни, бірінші құймақ кесектен алыс шықты.
Соңғы онжылдықтарда Қытай баяу, бірақ жүйелі түрде оны аз адамдар көретін нарықтарды жаулап алды. Әлемде қытай смартфондары мен ноутбуктеріне қатысты біржақты пікірлер жоқ, қытайлық автоөнеркәсіп жақсы позицияға ие болды, туризм саласы жоғары деңгейге көтерілді. Қытай киносы да баяу және сенімді түрде қалыптасуда. Сонымен қатар, барлық басқа бағыттағылардағыдай, Қытай жаңа нарықтар мен жаңа өнімдерді, ең алдымен, өз азаматтары үшін игереді, содан кейін ғана бұл жетістіктерді әлемнің қалған бөліктеріне экспорттай бастайды.
Сонымен, Қытай кино нарығын байыпты қабылдап, табиғи түрде "өзінен бастады". Батыста соншалықты жақсы дамыған және посткеңестік кеңістікте тамырлары жеткілікті күшті, Қытайда кинотеатрларға жиі бару, кино жаңалықтарына және "жұлдыздардың" өміріне көбірек көңіл бөлу мәдениеті ХХ ғасырдың аяғы мен XXI ғасырдың басында ғана "тамырлай" бастағанын атап өту маңызды. Қазірдің өзінде мыңдаған "жаңадан салынған" кинотеатрлардың көпшілігі өте нашар толтырылады, бұл тек мереке күндері жақсы төлемдерді көрсетеді.
Алайда, бұл жерде өсу жоғары. ҚХР статистикасы бойынша, 2003 жылдан 2019 жылға дейін Қытай кинонарығы жыл сайын орташа есеппен 35%-ға өскенін көрсетті. 2018 жылы Қытайдағы кассалық алымдар 3,17 миллиард долларды құрады, келу 1,716 миллиард адамды құрады-бір рет. Өкінішке орай, 2019-2020 жылдары эпидемияға байланысты динамика үзілді, бірақ 2022 жылы кассалық көрсеткіштер кем дегенде екі есе артады деп күтілуде.
Сонымен қатар, Қытай кинотеатрлар саны бойынша "Американы қуып жетіп, басып озды". Осылайша, ресми БАҚ оқырмандардың назарына "Қытайдағы киноэкранның өсуі 9303 ш. құрады, ал жалпы саны 60079 ш. жетті, бұл әлемде бірінші орынға ие болды.", "осы жылдың мамыр айында АҚШ-тағы кино экрандарының саны 40759 болды" деп түсіндірді. Бұл, әрине таза жеңіс.
Кинозалдар құрылысының мұндай өсу қарқыны түсінікті екенін мойындау керек, сонымен қатар ҚХР халқын ескере отырып, салынып жатқан кинотеатрлар саны артады, дегенмен ол қазіргідей тез емес. 2019 жылы Қытайда күн сайын (!) 26 жаңа кинозал, ал 2018 жылы күніне 22 жаңа кинозал ашылды.
Қытай бүгінде шығарылған фильмдер саны бойынша әлемде үшінші орында, Үндістан мен Америка Құрама штаттарынан кейін, Жапония, Франция және Ұлыбританияны басып озды. 2016 жылы Қытайда барлығы 944 фильм түсірілді, оның ішінде 772 көркем фильм, 49 мультфильм, қалғаны танымал ғылыми және деректі фильмдер.
ҚХР Баспасөз, баспа, радиохабар, кинематография және теледидар істері жөніндегі Бас мемлекеттік басқармасының деректері бойынша кассалық түсімдердің құрылымында 58,3% - ы отандық фильмдерге, 41,7% - ы шетелдік таспаларға тиесілі.
Алайда, "отандық" жиындарда "бірлескен өндіріс" картиналары өте үлкен пайызды алатынын есте ұстаған жөн. Бұл ретте әңгіме шетелдік әріптестермен ынтымақтастық туралы ғана емес, сондай-ақ қытай компанияларының әлемдік киноиндустрияда активтерді сатып алуы туралы да болып отыр.
Сонымен, 2016 жылы Dalian Wanda Group компаниясы Голливудтың алты жетекші компаниясының құрамына кіретін Legendary Entertainment киностудиясын 3,5 миллиард долларға қолма-қол ақшаға сатып алды. Сонымен қатар, Ван Цзянлиннің иесі Қытайдағы ең бай адам болып табылатын Wanda Group Paramount Viacom, Lionsgate және Metro-Goldwyn-Mayer кинокомпанияларында акцияларды сатып алу туралы келіссөздер жүргізіп жатқандығы туралы ақпарат үнемі жарияланып отырады. Сарапшылар алдағы бірнеше жылда бұл компания әлемдік кино нарығының 20% - ын бақылайды деп күтеді.
Сонымен қатар, Wanda Group 2012 жылы AMS американдық кинотеатрларының екінші желісін сатып алды және қазір осы стандарттар негізінде Қытайдағы кинотеатрлар желісінің құрылысын белсенді түрде алға жылжытуда. Бұл әрдайым барлық қажетті жабдықтары бар 3D кинотеатрлары.
Табысты серіктестіктің тағы бір мысалы-Режиссер Стивен Спилбергтің Amblin студиясының одағы және қытайлық миллиардер Джек Ма-ның Alibaba Pictures. Ма мырзаның қаражаты есебінен Спилберг студиясы өзінің дамуы мен жаңа нарықтарды жаулап алуы үшін қосымша серпіліс алды. Өз кезегінде Джек Ма әйгілі студияның миноритарлық акцияларын алды.
Егер сіз бірлескен бейнелер аясында қытай нарығына шығуды мақсат етсеңіз, онда үш шарт бар. Қытайлық компания шығындардың үштен бірін төлеуі керек, фильмде кем дегенде бір қытай актері болуы керек, ал Қытайда кем дегенде бір көрініс түсірілуі керек. Сондықтан көптеген голливудтық экшн-фильмдер Гонконг, Шанхай немесе Макаоның "интерьерлерінде" жиі түсірілуде, ал азиялық тұлғалар актерлерде жиі пайда болады. Қазақстан үшін, бір жағынан, осыған байланысты проблемалар туындамауы керек, бірінші тармақты орындау әсіресе оңай.
2019 жылғы сәуірде Бейжіңде Джеки мен Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың кездесуі өтті. Әңгіме барысында актер өзінің болашақ фильмінің түсірілімінің бір бөлігін Қазақстан аумағында өткізу идеясын айтты: "сізде әртүрлі географиялық орындар бар: пейзаждар, дала, ормандар, таулар", - деп актер атап өтті. "Түсірілім үшін жайлы кеңістік".
Джеки Чан өзінің жаңа содырының түсірілімінің бір бөлігін осы жылдың мамыр айында Қазақстанда өткізуді жоспарлады, бірақ пандемия жобаны келесі жылға ауыстыруға мәжбүр етті. "Сізге келгенге дейін мен Қазақстан туралы естідім, - деді Джеки Чан. - Маған ел, адамдар, Мәдениет және табиғат туралы көптеген қызықты жайттарды айтып берген Димаш Құдайбергеновке алғысымды білдіремін. Менің мұнда үлкен жанкүйерлер әскері бар екеніне таң қалдым". Атақты қытай актері бірлескен жобалар есебінен қазақстандық кино мамандарын әлемдік синематографқа тартуға ниет білдірді.
Осылайша, қазақстандық және қытайлық эстрада жұлдыздары мен экрандар іс-әрекеттерінің арқасында қазақстандық актерлер мен режиссерлер Димаш Құдайбергеннің жетістігін қайталай отырып, үлкен азиялық нарықта жаңа мүмкіндікке ие болуда.