Қазақстанда жол қозғалысы ережесін өрескел бұзған жағдайда жүргізушінің сақтандыру сыныбын төмендетпек

Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі Қазақстан Республикасының кейбір нормативтік құқықтық актілеріне сақтандыру қызметін жетілдіру мәселелері бойынша түзетулер әзірледі, деп хабарлайды Zakon.kz.

Жоба сақтандыру және актуарлық қызметті жетілдіру, соның ішінде көлік құралдары иелерінің азаматтық-құқықтық жауапкершілігін міндетті сақтандыру бойынша сақтандыру сыйлықақысын есептеудің "бонус-малус" жүйесін жетілдіру мақсатында әзірленген.

Түзетулерге сәйкес, бонустық-малус жүйесінің ең төменгі сыныбы – М2 белгілеу, сол арқылы қолданыстағы бонустық-малус жүйесін кеңейту (қазіргі 15 сыныптан 18-ге дейін) ұсынылады.

"Сақтанушының (сақтандырылушының) кінәсінен туындаған сақтандыру жағдайының басталуы Қағидалардың 6, 9, 10, 11, 12 және 13-тармақтарында белгіленген талаптарды ескере отырып, сақтанушының сыныбының төмендеуіне әкеп соғады. Бұл жағдайда ең төменгі сынып — M2 класы", — делінген қосымшада.

Бұл жағдайда сыныпты жоғары сыныпқа ауыстыру келесі шарттарды бір мезгілде орындаған жағдайда жүзеге асырылады:

Сондай-ақ, көлік құралдарын басқару құқығынан айырылған адамдар үшін бұл құқықтан айыру кезеңінде сыныптар көбейтілмейтіні қосылды.

Көлік құралын басқару, сыныбын жоғары сыныпқа ауыстыру құқығынан айырған жағдайда сыныпты соңғы ауыстырған күннен бастап есепке алынады, бұл ретте сақтанушының (сақтандырушының) азаматтық-құқықтық жауапкершілігін көлік құралдарын басқару құқығынан айырған күнге дейін жасалған міндетті сақтандыру шарттарының санына қарамастан міндетті сақтандыру шарты жасалады.

Міндетті сақтандыру шартын бірінші рет жасаған кезде сақтанушыға (сақтандырылушыға) А класы беріледі.

Мәліметтер базасында сақтанушы (сақтанушы) бұрын жасасқан міндетті сақтандыру шарттары туралы мәліметтер болмаса, міндетті сақтандыру шарты бірінші рет жасалған болып есептеледі.

Сондай-ақ республика аумағына уақытша кірген (әкелінген) автокөліктердің иелерімен міндетті сақтандыру шартын жасау кезінде 13-сынып берілетіні қосылды.

Сақтанушының (сақтандырылушының) кінәсінен болған, жәбірленушінің қайтыс болуына немесе мүгедектігіне әкеп соққан сақтандыру жағдайының басталуы сақтанушының (сақтандырылушының) сыныбын ең төменгі — М2 сыныбына дейін төмендетуге әкеп соғады.

Бұл ретте қазіргі "бонус-малус" жүйесіндегідей апаттардың жиілігін ғана емес, жазатайым оқиғадан келтірілген залалдың ауырлығын ескеру ұсынылады. Келтірілген зиянның ауырлығы көлік жүргізу үлгісін де сипаттайды. Зақым аз болған жазатайым оқиға үшін, мысалы, кішкене сызат және т.б., "бонус-малус" жүйесі бойынша сыныпты көп зиян келтіретін апатқа қарағанда бір сыныпқа азайту ұсынылады.

Бұл ретте, бонустық-малус коэффициенттерін қолдану кезінде жүргізушілерге ӘҚБтК бойынша жауапкершілікке әкеп соғатын жол қозғалысы ережелерін бұзуды ескеру ұсынылады.

Осылайша, егер сақтанушының кінәсінен сақтандыру оқиғасы орын алса және сақтанушы бір мезгілде келесі жол қозғалысы ережелерін үш немесе одан да көп бұзса, оған сәйкес сақтанушыға бір сынып төмен сынып беріледі деп айтылады:

Осы ережелерді қолдану үшін міндетті сақтандыру шарты бойынша сақтанушының азаматтық-құқықтық жауапкершілігі сақтандырылған кезеңде заңды күшіне енген әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс бойынша қаулылар немесе айыппұл төлеу қажеттігі туралы қаулылар ескеріледі, міндетті сақтандыру шарттары жасалған санына қарамастан, сынып бұрынғы өзгерген күннен бастап.

Түсіндіргендей, жол қозғалысы ережелерін өрескел бұзу жүргізушіні қауіпті көлік жүргізуге бейім деп сипаттайды. Мұндай жүргізушілер үшін апат қаупі жоғары. Түзету жүргізушілерді қауіпсіз жүргізуге ынталандыруға бағытталған.

Сондай-ақ, егер сақтанушының кінәсінен сақтандыру жағдайы орын алса және бір мезгілде сақтанушы жауапкершілікті көздейтін келесі жол қозғалысы ережелерінің бірін бұзса, сақтанушыға ең төменгі сынып – М2 тағайындалатыны қосылды:

Сондай-ақ сақтандырушыға сақтанушыға, бес жылдан астам үздіксіз 13-сыныпта оқитын жеке тұлғаға қатысты төменірек коэффициентті қолдануға рұқсат етілгені көрсетілген. Бұл жағдайда сақтандырушы пайдаланатын коэффициент нөлге тең бола алмайды.

Қағидаларға қосымшада көзделгеннен басқа коэффициенттерді қолдану тәртібін сақтандырушының директорлар кеңесі бекітеді.

Құжат 4 қарашаға дейін қоғамдық талқылау үшін "Ашық НҚА" сайтында орналастырылады.

Алматы Қазақстан
Жаңалықтан zakon.kz сайтында хабардар болыңыз: