1 ақпан - Азаматтық авиация қызметкерлері күні

Бастаманы бейінді ведомстволар қолдады.
ҚР Көлік министрлігінің мәліметінше, қазір азаматтық авиация саласында 25 мың адам еңбек етуде. Оның 15 500-і - ер адамдар, 9 500-і - қыз-келіншектер. Оның ішінде 1 459 ұшқыш (оның ішінде 34 әйел), 2 268 бортсекрік (оның ішінде 263 ер адам) және 979 диспетчер (оның ішінде 104 әйел) бар.
Азаматтық авиация қызметкерлерінің жұмыс күндері қалай өтетінін түсіну үшін Zakon.kz тілшісі өмірінің көп бөлігін аспанда өткізетін ұшқышты әңгімеге тартық көрді. Авиаторлар әулетінен шыққан 54 жастағы командир-ұшқыш Ержан Бекеев авиация әлемімен жақсы таныс. Оның әкесі авиация саласының технигі болған, ал үлкен ағасы онымен бірге ұшқыш болып жұмыс істейді. Әкем болашақ ұшқышты ұшақтарды тексеретін кезде жұмысқа жиі алып келіп жүрген, сондықтан оларда авиацияға деген сүйіспеншілік ерте оянған.
Жұмыскер әулеттің өкілі бірден азаматтық авиация саласына сап ете түскен жоқ. Ол бұрын мемлекеттік тапсырмаларды орындаған әскери ұшқыш болған. Ержанның авиациялық жолы кезінде Кеңес Одағында әскери авиация ұшқыштары оқытылған жалғыз оқу ордасы - Балашов училищесінен басталады.
"Мектепті тәмамдаған соң ұшқыш болғым келетінімді нақты білдім. Себебі әкем бойымда аспанға деген құштарлықты оятып қойған еді. Азаматтық авиацияда алдымен Fokker-50 ұшағымен көкке көтерілдім, содан кейін Boeing-757-ні тізгіндеп үйрендім. Қазір мен Airbus – A320, А-321neo-да командирмін". Ержан Бекеев
Сурет: Ержан Бекеевтің жеке мұрағатынан алынды
Ержанның барлық ұшу қызметі, оның ішінде әскери және азаматтық ұшулары 13 мың сағатты құрайды. Ол авиация саласына 19 жыл өмірін арнады.
Маңызды: тәулігіне ұшу уақытының санитарлық нормасы - 8-10 сағат, ал айына - 70 сағат.
Бекеевтің айтуынша, ұшқыш болу үшін сізде бейінді білім немесе тренингтерден өткен болуыңыз керек. Егер 30-40 жыл бұрын ұшу мектебін міндетті түрде бітіру керек болса, қазір арнайы бағдарлама бойынша да ұшқыш бола аласыз.
"Жас ұшқыштар мектептен кейін іріктеп алынады, олар 1,5 жыл оқытылады. Әрине, ол үшін тестілеуден өту керек, мықты денсаулық және қажетті физикалық, психологиялық және ақыл-ой қабілеттеріңіз болу қажет". Ержан Бекеев
Ержан Бекеев ұшқыш желілік рейске жіберілмес бұрын, ол тексеруден өтіп, кем дегенде 30-50 рейсті орындауы керек екенін айтады. Ал бес жылдан кейін ғана (шамамен 800 сағаттық рейс) екінші ұшқыш командир атағын талап ете алады.
"Егер ұшқыш болғыңыз келсе, өмір бойы оқып-тоқумен болатыныңызды түсінуіңіз керек. Тренингтер жылына екі рет өтеді. Бұрын біз оларды шетелде өткізген едік, бірақ қазір бізде тренажер орталығы бар, біз дайындықтан Қазақстанда өтіп жатырмыз", – дейді Бекеев.
Айта кетсек, 2024 жылы 27 желтоқсанда Мемлекет басшысы жұмысшы мамандықтарының жылын жариялау туралы қаулыға қол қойды.